fredag 3 augusti 2012

En helt vanlig torsdag, eller hur var det nu. Det var en helt vanlig torsdag och min sista lediga torsdag, innan semesterns slut. Så här på slutrakan tänker jag att jag ska vara jätteduktig och göra allt jag inte gjort under mina lata dagar. På onsdagen tänkte jag att i morgon är dagen när vinden ska städas. Vinden är tacksam på så sätt att gäster och människor utanför familjen sällan sätter sin fot där, det betyder att det får i princip se ut precis hur som helst. Nu var det så att det såg precis ut hur som helst där, med tydliga inslag av dammråttor, kläder, rena och smutsiga omvartannat och övrigt bråte. Så att ta itu med röjningen där var inget svårt alternativ.

Nu var det så väl att vår katt, Elvira, ville lite skynda på vindsröjningen. Någon i familjen hade tyckt synd om henne och låtit henne komma in på natten, dessutom matat henne med litet skinka och dylikt. Det hela resulterade i att hon uträttat sina behov i sonens klädskåp. Det var var inte bara ettan, utan det var tvåan. Och hela tvåan utpridd över sonens långkalsonger och tröjor och dylikt. Och det är bara för äckligt!

Jag avskyr kattskit och jag avskyr speciellt kattskit i barnets klädskåp!

Ettan hade hon lagt på andra sonens t-skjorta som låg så fint på golvet, i samma sovrum.

Hur som helst så kan man lugnt konstatera att detta satte fart på mitt vindsstädande. Nu fanns det verkligen inga undanflykter för att städa. Jag städade och 8 timmar senare var det rätt snyggt och fint på vår vind, och ingen kattskit i något hörn.

Konklusionen av det hela blev; inga katter inomhus på natten och vindsröjning-städning ska ingå i schemat då och då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar