fredag 1 mars 2013

Första mars

Efter mental peppning och läsning av diverse springbloggar, så fanns det ingen undanflykt denna morgon. Jag måste bege mig på en liten länk. Vädret var optimalt och kondisen utmärkt!   NOT!

Det var varken väder eller kondis. Det blåste och snöade och var halt väglag. Kondisen var dålig. Jag orkade springa några hundra meter och så fick jag gå. Konditionen ökar dessvärre inte av att sitta framför datorn och läsa, även fast jag läser springbloggar...

Jag tycker nästan aldrig att det går enkelt att springa. Jag sprang förra året 10 km. Det var en stor bedrift av mig, eftersom löpning inte faller sig för mig. Det var inte enkelt eller lätt att springa 10 km, men det kändes storartat efteråt. Det är väl just endrofinkickarna efteråt som är mödan värd. Så skönt både psykiskt och fysiskt att ha gjort någonting med kroppen. Att ha träningsvärk känns rätt skönt! Jag trodde nog aldrig att jag skulle bli så knäpp...Att träna blir ett beroende, ett positivt sådant, så länge det inte blir tvångsmässigt.


I går gick jag på loppis. Jag gjorde faktiskt några fynd. Jag brukar sällan fynda, besöken blir inte alltför ofta heller. Men nu blev det några guldkorn.



 
En somrig duk, eller påslakan. Fast jag tänkte använda den som en sommarduk. Den är vändbar. Samt kuddfodralet. Passar till mitt arbetsrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar