lördag 2 mars 2013

skidning

I dag blev det skidning på programmet. Maken har som vana att skida rätt så ofta. Jag har som vana att skida mindre ofta. Därför överraskades både han och jag av att jag ville med och skida. Han börjar bli en riktig fena på att smörja skidor. Ett fenomenalt glid och ett gott fäste, åtminstone i 15 km. Jag skidade 22 km. Jag tycker att det motsvarar 10 km löpning, för mig.

Efteråt tittade jag på damerna som skidade 30 km i VM. Det är betydligt enklare att sitta i soffa och titta, jämfört med att skida själv. Jag är sjukt imponerad av hur de skidar, speciellt norskorna.

Här är det enda beviset på att jag faktiskt skidat i dag. Bildkvaliteten är inte speciellt bra, men jag vill påvisa att jag har en blåsa på vänster tumme, som kommit av stakandet.

Gårkvällen tillbringade jag med ett trevligt gäng kvinnor. Vi går under benämningen bokklubben, fast det är nog rätt mycket annat än böcker som behöver avhandlas. Intressanta diskussioner om bl.a Raamt och människans behov av att tro på någonting större än oss själva.

Och än är ej undrens tid förbi. Men jag ska, hör och häpna, bli medlem i en vinklubb...Ha, ha. Jag som inte vet någon skillnad på viner, förutom att det finns vita och röda. Dessutom tycker jag inte speciellt mycket om viner heller. Jag anser att jag har ett gott smaksinne, men viner vet jag absolut ingenting om. De smakar bara mer eller mindre surt. Så varför då joina en vinklubb..Tja, man ska ju vidga sina vyer. Och jag tror att vi kommer att ha det trevligt, äta och dricka och försöka urskilja någon skillnad på dryckerna.
Jag tror att jag kommer att välja fyra flaskor Chenet när det blir min tur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar